Dziękujemy Państwu za zainteresowanie
I Ogólnopolską Konferencją Naukowo-Szkoleniową
Kliniczne Aspekty Diagnozy Psychologicznej,
która odbyła się w dniach 9-10 marca 2017r. w Bydgoszczy
Spotkania było okazją do integracji środowiska psychologów klinicznych wokół zagadnienia diagnozy klinicznej. W odpowiedzi na zaproszenie udział w konferencji wzięło liczne grono zaangażowane w działanie na rzecz kształtowania i realizowania standardów diagnozy klinicznej zarówno w ośrodkach naukowych, jak i licznych instytucjach świadczących pomoc psychologiczną w różnych regionach Polski.
Refleksja nad klinicznymi aspektami diagnozy psychologicznej podejmowana była przez zgromadzone grono zarówno podczas wykładów, sesji plenarnych i warsztatowych, jak w rozmowach kuluarowych.
I Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa pt.: Kliniczne aspekty diagnozy psychologicznej zainaugurowała obchody 20-lecia kształcenia psychologów w Instytucie Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Organizatorami konferencji byli: Pracownicy i doktoranci Zakładu Psychopatologii i Diagnozy Klinicznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy wraz ze współorganizatorami – Fundacją SALVUS, Sekcją Psychologii Klinicznej Człowieka Dorosłego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Bydgoskim Oddziałem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Studenckim Kołem Naukowym Diagnozy Klinicznej przy Instytucie Psychologii UKW w Bydgoszczy
W konferencji wzięło udział prawie 200 uczestników.Wygłoszono 6 wykładów plenarnych oraz 3 wykłady sponsorskie.Odbyło się 7 sesji plenarnych, podczas których wygłoszono 23 referaty.
W sesji plakatowej zaprezentowano 16 plakatów z doniesieniami z badań.
Odbyły się 2 sesje warsztatowe, w każdej po 5 różnych spotkań warsztatowych.
Podejmowane zagadnienia mieściły się w następujących obszarach tematycznych:
- Problemy psychologicznej diagnozy klinicznej dzieci, młodzieży i dorosłych
- Metody diagnostyczne w psychologicznej diagnozie klinicznej dzieci, młodzieży i dorosłych
- Specyfika diagnozy psychologicznej w odniesieniu do zaburzeń o różnym charakterze